Arbetsförmedlingen skämt?!

Idag skulle jag vara sjukt ambitiös och gå och söka två kurser på arbetsförmedlingen, gabby hängde med för vi skulle ut på stan och söka jobb åt henne efter men...
Ja två timmar tog det innan jag fick träffa en studievägledare som seriöst satt och motarbetade mig!
"har du verkligen tänkt igenom detta så det är nått för dig" , "ja du ska ju ha tur ifall komunen vill betala denna utbildning åt dig"... Vad är dealen lixom vill de inte att man ska utbilda sig eller?! Inte nog med det så var jag tvungen att fixa en jävla massa saker för att ens få söka så jag har ju jävla mission imorgon.
Efter det så tänkte jag att ja skulle skriva in mig ifall jag skulle få alfakassa eller nått tills jag börjar plugga tror ni inte på fan att de tar två jävla timmar att få det gjort också och när jag tänker nu i efterhand så har jag inte en chans att få alfakassa eftersom jag jobbat för lite eller hade jag inte gjort så mycket svart så fine men vem gör det?

Såg även 4 pers som vart gripna utanför åhlens tror de hade haft snatteritåg :)
Såg även en helt skadat snygg cardigan på Filippa K idag, så basse jag dibbsar den!

MVH VB




Kommentarer
Postat av: sebastian

Har redan provat...

satt sådär så it's all yours babe

2008-11-19 @ 03:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0