Om jag kommer in?! Jag kommer knappt ut!

Ja då var det freitag!
Och då brukar de flesta gå ut och dansa disco dans och diverse saker.
Vad ska du  göra Sebastian?
Jo, klockan 12 ska jag åka med Klas till världens hemskaste by, som framkallar djup ångest inom mig varje gång man närmar sig, Järpen.
Vi ska på järnhandeln och köpa ett elverk och strålkastare, kanske en sväng på Kupan och kolla efter lite vintage sparkdräkter.
Efter det blir det das systembolag och införskaffa rödvin och några öl.
Sen bär det av hemmåt, då blir det ombytes dags, samtidigt som Klas kommer att stå i hallen och klaga över att jag är väääärldens segaste människa och saknar vett.
När vi då väl är klara med allt det kommer det först bege sig upp till Björnen för att bygga kick och sätta upp lampor och bråte vid ett trä räcke.
Sen kommer vi väl vara där i 3 timmar antar jag så klockan lär ju bli runt 6 tiden när vi är klara i Björnen.
Sen ska vi åka till ett annat ställe i Åre by och bygga kick rigga lampor och bråte igen samma procedur som innan och sedan köra ett räcke/dropp.
När allt detta är klart, och allt går enligt min plan så kommer vi vara hemma runt tjugoett tiden och då äntligen få duscha sen kasta på sig kläder sen kommer Marcus och andra folk vid tjugoettnollfem tiden.
Sen så är det ju dock så tråkigt i den här byn nu att de ända ställena som är öppna när Dahlboms och Country.
Dahlboms är iofs soft men Country suger häst k*k och borde stänga igen föralltid.
Kommer bli härligt när allt annat öppnar den 12 december.
Så det lär ju bli Dahlboms den här gången som alla andra.
Sen hem och sova i 5 timmar sen ska vi upp i Rödkullen och åka lift och åka skidor på riktigt.
Liften öppnar nämligen på lördag så det ska bli riktigt, riktigt kul.
Sen.... orkar inte skriva mer.. kan ju försöka uppdatera på Lördag hur allting gick osv.
Hoppas allt går som det ska bara, just nu är det typ kuling.
Blåser det så här mycket imorgon blir det ingen åkning iaf.



Hasta mañana!
SP

Förresten...
Hur lyckas man?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0