Alles RAUS!

Jahapp...
3:e april..
Läste igår i tidningen om att alla bokförlag (de flesta iaf) hade begärt ut ip adresser för alla som laddat ner talböcker under den första april.
Tråkigt om man åker dit på det.
Själv laddade jag ner en värdelös film och hade ångest för att jag glömt att den nya lagen trätt in.

Vad är det som gäller nu då när lagstiftningen om nedladdning ändrats Sebastian?
Jo, det är så att bredbands bolagen har inte fått ge ut uppgifter om personers ip adresser innan vilket har gjort det i stort sett omöjligt för Antipiratbyrån att "haffa" alla som laddat ner något från diverse torrent sidor.

Så nu lär man ju ligga lågt ett tag och hoppas på att man inte får en sjuk räkning i brevlådan där dom kräver en på flertalet tusentalets riksdaler.
Läste nämligen om en dansk som åkt på 60 000 för en film.

Aj, tror jag att han sa då.


Sen läste jag att Marianne Levin, professor i civilrätt, berättade att man kunde få minst 100 000 kr i skadestånd för EN nedladdad film.

Aj, igen.

Men sen vet man aldrig.
Jag tror inte att de ger sig på de som laddar ner EN film utan i så fall de som lägger upp filmer och sprider dem, visserligen gör man ju det själv när man laddar ner den men det är fortfarande så lite om du tar bort den så fort den är klar.
För det vanligaste i de svenska hushåll är ju att man oftast har 100 mbit ner och 10 mbit upp(laddnings hastighet) och det betyder ju att man oftast delar med sig riktigt lite...

Naiv är man kanske när man tänker såhär, men man måste ju yttra sig.

Skulle vara lustigt om detta slår mot någon politiker.
Tänk er Reinfeldt liksom.
Tror säkert han laddat ner något någon gång...
Tror alla i "dator generationen" gjort det.
Hoppas någon politiker åker på det, gärna någon moderat.
Gärna Blondin Bella som är så hiiiimmla engagerad i MUF.
Då hade jag skrattat inför hennes 20 sidor långa blogg inlägg om VARFÖR hon laddade ner Bad Girls from Valley High.
Jokes on you.


Tog en väldigt estetisk bild imorse när jag vaknade...
Sjukt estetiskt.
Ojojoj, säger jag bara...
Fantastiskt.



Tack för kaffet!
Mvh
Yours Truly
Sebastian

Kommentarer
Postat av: Robin Saletti

cool blogg basse! en bra artikel om fildelning: fildelningingarinteilagen" rel="nofollow">http://nyhetskanalen.se/1.751865/2008/12/04/smaskaligfildelningingarinteilagen

2009-04-03 @ 11:00:23
Postat av: seb

Nämen, det där var ju riktigt härligt att höra!

2009-04-03 @ 11:33:09
URL: http://chargethelead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0