Tempo è non denaro. Time isn't money. Tid är inte pengar.

Nopp...
Så är det.
Nu i livet iaf.

Sitter hemma och har relativt tråkigt idag igen, samma problem i Malmö som vanligt under vardagarna.
Alla jobbar, eller pluggar när man själv har "semester".

Så jag tänkte föröka min allmänbildning och vidga min musik smak ytterligare, i väntan på att något kul skulle hända.
Började med att smälla i en av Håkans skivor i spelarn i vardagsrummet.

Skivan var en Talking Heads skiva som heter Stop making sense.
Väligt bra, där finns låten Burning down the house som Tom Jones senare gjorde en cover på.



Efter det var jag inne och läste på olika nyhetssidor, bläddrade omkring lite på Sydsvenskan.se och hittade tillslut det här:

Zlatans lön: 430 000 om dagen

Oj... lot of möööney...
Fortsatte...

Tidningen France Football publicerade på måndagen en topplista över fotbollsstjärnornas årsinkomster. Zlatan hamnar på sjunde plats, långt efter David Beckham som toppar listan.
Zlatan Ibrahimovic förhandlade om sitt kontrakt med Inter förra året som nu sträcker sig fram till och med 2013. Detta ger Zlatan 156 miljoner kronor om året – eller om man så vill – 430 000 kronor om dagen.

Det är helt sjukt om man tänker efter...
Visst att Beckham tjänar mest, han är ingen fotbolls spelare längre, han är ren och skör marknadsföring för att folk i USA ska öppna ögonen för fotbollen som står resten av världen så nära hjärtat.
Beckham har blivit mer utav en legend så är det bara, han SKA nästan ha så mycket pengar för att åka över atlanten och spela fotboll på en kass nivå.
Iofs har han betalat 60 miljoner för att få gå till Milan nu, men det är en annan historia.

Sen tittar jag på andra platsen och ser Ronaldinho som har årsinkomst på 220 miljoner.
Det mina damer unt herren är det sjukaste jag läst på länge, en lika avdankad trött brasse som honom får man leta efter, jo just, han har ju Ronaldo och Adriano som är över honom på den punkten.

Christiano Ronaldo och Kaká tjänar mindre..

Christiano som är världens bästa fotbolls spelare, visserligen hatar jag honom mer än något annat när Chelsea möter honom eller Sverige i VM kvalet, en gnälligare spelare får man leta efter liksom, men det han gör med en fotboll är helt otroligt.

Kaká som vunnit guldbollen och fortfarande enligt många experter är världens bästa fotbolls spelare tjänar "ynka" 170 miljoner.
Han har varit trogen Milan i många år dessutom.
Kaká tjänar 50 mindre än hans avdankade trötta landsman Ronaldinho...

Jaja, här har ni listan på de 20 bäst betalda spelare inom fotbollen idag.
Skriv gärna något vad ni tycker...

Fakta: Bästa betalda i fotbollsvärlden

1. David Beckham, Milan, 363 miljoner kronor.

2. Lionel Messi, Barcelona, 320.

3. Ronaldinho, Milan, 220

4. Cristiano Ronaldo, Man United, 205

5. Thierry Henry, Barcelona, 190

6. Kaká, Milan, 170

7. Zlatan Ibrahimovic, Inter, 156

8. Wayne Rooney, Man United, 151

9. Frank Lampard, Chelsea, 145

10. John Terry, Chelsea, 131

11. Fabio Cannavaro, Real Madrid, 129

12. Robinho, Man City, 128

13. Michael Ballack, Chelsea, 127

14. Steve Gerrard, Liverpool, 127

15. Didier Drogba, Chelsea, 120

16. Gianluigi Buffon, Juventus, 118

17. Alessandro Del Piero, Juventus, 116

18. Iker Casillas, Real Madrid, 114

19. Cesc Fàbregas, Arsenal, 112

20. Francesco Totti, Roma, 111

 

Nu ska jag nog sitta och skratta lite åt att Linda Rosing valde en 19 åring som den rätte för Rosing...
4 år äldre än hennes dotter...
Sjuk hon är...
Inte så lyckade Botox ingrepp heller...

Nu ska jag leva vidare.

Tack för kaffet!
Yours truly...
Sebastian


Kommentarer
Postat av: Wibbe

Kan nämna att jag stötte på (höll på att krocka med) Linda Rosing på lunchrestaurangen i Kläppen för några veckor sedan coh det var fan en skräckupplevelse. Jag har haft mardrömmar sedan dess och när en kille som är lika ful som mig tycker synd om henne för att hon är så jävla ful så är det fan illa. Fråga Jim om ni inte vet hur jag ser ut...

2009-04-01 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0