Bussen mot stan

Jag åker ju då buss till och från jobbet och tycker faktiskt att det är riktigt intressant i mellan åt.. Det är så skönt att bara sitta och lyssna till andra människors samtal och problem, skulle ibland bara vilja sätta mig ner vid dem och köra någon slags dr. Phil by bus.. Man får höra allt från små flickors vardagliga problem om pojkar kan ge ett exempel. En tjej tyckte de skulle vara så jobbigt att åka ifrån sin pojkvän i två eller om de var tre veckor för hennes familj skulle till gotland. Tror ni inte hon sitter och har funderingar på att göra slut med honom. VAFAN?! Då kommer du inte få träffa honom alls...

Sen en annan kväll när jag skulle jobba natt satt de ett äldre par och hade en rätt hög konversation med två flickor som påstod sig vara 20 sen helt plötsligt var dom sjutton. Det roliga är att de går på bussen varje dag vid ett högstadie nästan varje gång och ser ut att kanske vara tretton max verkligen max fjortton..

Sen folk som bråkar i telefon, bråkar på bussen, snackar skit, sover roligt och massa saker.. Sjukt egentligen att man har sån koll men seriöst vad ska man göra det blr ju vad man gör de till..

Men idag så fick jag helt ny syn på en människa, ni vet sånna små fjortis brudar man ser hänger på stan jämt som man ser fulla på helgerna och man helt enkelt bara tycker illa om för de är så trashiga..
En av staden "kändaste" fjortis satt på bussen med sin mamma idag.. Först tänkte jag hur kan det gå så fel för mamman verkade helt ok, de satt och små pratade lite.. Lite senare fick hon ett samtal från en kille som de verkade och bara började skricka och härja och man märkte att hon antagligen för hoppas inte hon var påverkad av annan och hennes dotter skämdes så sjukt mycket.. Det man fattade av mammas samtal var att polisen hade vart hemma hos dem och frågat ut om hennes pojkvän som tydligen hade gjort nått riktigt illa som de verkade, lill tjejen bara satt och viskade till sin mor att " lugna dig lugna dig, folk tittar".. Alltså jag tyckte så jävla synd om henne att jag mådde dåligt.. Vem fan får inte problem om man växer upp så?!

Så tack mamma och pappa för ni inte är totala idoter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0